بهگزارش روابطعمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ محمدتقی گنجعلی روز چهارشنبه تأکید کرد: جاده ارتباطی سامان به قراقوش بهطول ۴۵ کیلومتر از مناطق حادثهخیز استان است.
وی افزود: با روی کارآمدن دولت سیزدهم و اهتمام این دولت به ایجاد و تقویت زیرساختهای جادهای، در گام نخست معوقههای مربوط به این جاده پرداخت و در گام دوم مجوز ماده ۲۳ قانون الحاق (۲) برای طرحهای بهسازی محور حاشیه زایندهرود از سامان تا قراقوش صادر شد.
گنجعلی تصریح کرد: با توجه به بهرهمندی دو بخش مرکزی و زایندهرود و شهر سامان از جاده گردشگری سامان به قراقوش، سرعتبخشی در روند تکمیل و تعریض این جاده همواره از مطالبههای به حق مردم است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار مناسب برای جاده سامان به قراقوش در سالجاری یادآور شد: در همین ارتباط ۶ کیلومتر اولیه از شهر سامان تا روستای ایلبگی در طرح توسعه قرار گرفته شده و پیمانکار مشغول به کار است.
سرپرست فرمانداری سامان اضافه کرد: هماکنون آزادسازی زمینهای سامان تا سهراهی هتل و پُل زمانخان انجام شده و محور نخست به دلیل تردد سنگین در مسیر شهرستان تیران اصفهان به سمت پل زمانخان در شهر سامان بهعلت ترافیک بالا در دستور کار قرار گرفته است و محور سوادجان به شهر هوره و روستای قراقوش به گرمدره در سال ۱۴۰۲ در تعهد پیمانکار قرار دارد.
وی در خصوص جاده دوبانده سامان به تیران گفت: این جاده ارتباطی از جمله مصوبههای دور نخست سفر رئیسجمهور به چهارمحال و بختیاری بوده که برای اجرای آن یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیشبینی شده است.
گنجعلی در خصوص راههای روستایی شهرستان سامان تأکید کرد: سال گذشته ۶ جاده برای برونرفت از بُنبست شهرستان سامان پیشبینی شده است.
وی در خصوص جاده ابرار سامان به چمعالی افزود: سال گذشته چهار کیلومتر از این مسیر با توجه به ترافیک بالا به دلیل حضور گردشگر در پل زمانخان آسفالت و یک کیلومتر و۳۰۰ متر از این مسیر (جاده کمربندی شهر سامان به سمت روستای چمعالی) هنوز باقیمانده است که در صورت بهرهبرداری بخش بزرگی از ترافیک این محور کاهش مییابد.
گنجعلی در خصوص جاده روستایی ایلبگی به شوراب صغیر تصریح کرد: یک کیلومتر از این جاده که معبر اصلی برای کاهش ترافیک محدوده پل زمانخان است باقیمانده بود که سال گذشته آسفالت شد.
نظر شما